Tips Menjadi Seorang Pemaaf

Posted: July 6, 2012 in Religion

Selalu kite dengar orang cakap, perkara yg sudah tu sudah lah..Lupekan kesalahan orang pada kita..Persoalan kat sini, mampu ke kita nak betul-betul maafkan seseorang dengan ikhlasnya??

Saya selalu terfikirkan perkara ni.Sejak umur da makin matang ni kadang2 hati tu cepat terusik dengan gurauan orang sekiling. Yang peliknya masa zaman remaja-remaji dulu bila bergurau x pernah pulak ambil hati..Why now?

Mungkin dah jadi lebih feminine tu yang hati cepat jer luluh ek?Betul kot..hehehe

Ni tips dari Dato’ Dr. Fadzilah Kamsah:

1. Ucapkan “Innalillahi Wainnalihi Raji’un”
2. Berdoa: Ya Allah Ya Tuhanku, aku redha dengan musibah yang telah Kau turunkan
2. Berdoa: Ya Allah Ya Tuhanku, (mintalah apa sahaja yang di ingini) cth: Aku telah kehilangan anak, maka Kau gantilah dengan yang lebih baik.

Semoga hati-hati kita lebih tenang selepas ni..Amin:)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s